6/3: Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας

6-3-2021.stop bullying

Με την υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και με αφορμή την 6η Μαρτίου, Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, το Ευρωπαϊκό Εθελοντικό Μαθητικό Δίκτυο YouSmile του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού» πραγματοποίησε Διαδικτυακή Εκδήλωση στο πλαίσιο της καμπάνιας #milatora2021, την Παρασκευή 5 Μαρτίου 2021.Πρωταγωνιστές της εκδήλωσης ήταν μαθητές και μαθήτριες καθώς και οι έφηβοι και έφηβες μέλη της «Ομάδας Δικαιωμάτων του Παιδιού» που έχει συγκροτήσει το YouSmile, οι οποίοι μίλησαν για το φαινόμενο, αναδεικνύοντας το κρίσιμο ζήτημα του Διαδικτυακού Bullying, που ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες έχει λάβει επικίνδυνες διαστάσεις, απειλώντας την ψυχική και σωματική υγεία των παιδιών.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, πραγματοποιήθηκε:

● Παρουσίαση των προτάσεων για την πρόληψη αλλά και αντιμετώπιση του φαινομένου από την Ομάδα Δικαιωμάτων του Παιδιού του Ευρωπαϊκού Εθελοντικού Μαθητικού Δικτύου «YouSmile»
● Παρουσίαση των έργων που δημιούργησαν μαθητές και μαθήτριες από σχολεία πανελλαδικά, στο πλαίσιο συμμετοχής τους στην καμπάνια #milatora2021
● Παρουσίαση του video που ετοίμασαν τα μέλη του Ευρωπαϊκού Εθελοντικού Μαθητικού Δικτύου YouSmile με θέμα το Cyber Bullying. Tο συγκεκριμένο σποτ αποτέλεσε το έναυσμα πολλά παιδιά να βρουν το θάρρος να επικοινωνήσουν στην Γραμμή SOS 1056, ή στο CHAT1056 και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του Οργανισμού να μιλήσουν ανοικτά και να φανερώσουν ότι υποφέρουν από τη φρίκη του εκφοβισμού.

Ολόκληρη την εκδήλωση δείτε εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=0TB_ZYdRSME

Το Σχολείο μας συμμετείχε στη Δράση με τη δημιουργία ενός video:  https://www.youtube.com/watch?v=gbvFXKz5Rs0

Στα πλαίσια του μαθήματος της Εικονογραφίας και με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού μας κας Χριστίνας Ματιάκη, θεολόγου & ιστορικού τέχνης, οι μαθητές παρουσίασαν το σύνθημα ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ ζωγραφισμένο με αυγοτέμπερα τόσο με κεφαλαία όσο και με βυζαντινή μεγαλογράμματη γραφή. Κατόπιν, μαθητές και μαθήτριες φωτογραφήθηκαν στο προαύλιο κρατώντας τις δημιουργίες τους και σχηματίζοντας το σύνθημα. Οι δημιουργίες τους εκτίθενται πλέον στους διαδρόμους του κτηρίου μας, ως διαρκής υπενθύμιση του νοήματος και της σημασίας της Ημέρας στους μαθητές/τριες μας.

Τον κατάλογο με τα σχολεία που έλαβαν μέρος στη δράση δείτε εδώ: https://milatora.gr/schools/δράσεις-2021/#more-2473

Διαβάστε παρακάτω το μήνα της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων:

Μήνυμα της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως για την 6η Μαρτίου, πανελλήνια ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

Αγαπητές και αγαπητοί, μαθήτριες και μαθητές,

Αγαπητές και αγαπητοί εκπαιδευτικοί,

Η 6η Μαρτίου συνιστά μία ημέρα – αφορμή να ενώσουμε τις φωνές μας και να πούμε ένα δυνατό ΟΧΙ στη σχολική βία και τον εκφοβισμό. Αναλαμβάνουμε όλοι μαζί δράσεις, ώστε κανένα παιδί να μη νιώθει μόνο του, ανυπεράσπιστο, εκτεθειμένο. Στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα, πιλοτικά για φέτος και με σχεδιασμό για  όλα τα σχολεία της χώρας από του χρόνου, περιλαμβάνονται προγράμματα που αφορούν τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, τη Συμπερίληψη, τον Αλληλοσεβασμό, το Σεβασμό στη διαφορετικότητα, στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.  Θεσπίσαμε το Σύμβουλο Σχολικής Ζωής, εκπαιδευτικό που συμβάλλει περαιτέρω στην καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας, δίνοντας «διέξοδο» σε μαθητές αλλά και γονείς να μιλήσουν για τα προβλήματα, τις ανησυχίες, τους προβληματισμούς ή τους φόβους τους. Εξασφαλίσαμε για την εκπαιδευτική κοινότητα πάνω από 2.000 ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, τους οποίους και επιμορφώνουμε, σε κομβικής σημασίας θεωρητικά και πρακτικά ζητήματα ψυχοσυναισθηματικής και κοινωνικής υποστήριξης των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας. Προχωρούμε σε ενημερωτικές καμπάνιες από κοινού με άλλους οργανισμούς, δήμους, φορείς, σχεδιάζουμε προγράμματα και δράσεις ενημέρωσης για την προστασία από τους κινδύνους του διαδικτύου και το διαδικτυακό εκφοβισμό. Είναι καίριας σημασίας να εκπαιδεύσουμε τα παιδιά μας να κινούνται με ασφάλεια κατά τις διαδικτυακές περιηγήσεις τους, ώστε να αναπτύξουν περαιτέρω την ψηφιακή τους υπευθυνότητα και να απολαμβάνουν μόνο τα οφέλη των νέων μέσων που έχουμε στη διάθεσή μας.